היום: שבת 27 אפריל 2024
הפורטל הישראלי
להתפתחות אישית ועסקית

יוגה צחוק כאימון אישי בקבוצה

יוגה צחוק כאימון אישי בקבוצה / מאת: נילי דור האלה, מומחית לתרפייה ואימון צחוק

של מי החיים האלה לעזאזל?

רבים וטובים מאיתנו יושבים על הגדר כפרשנים של החיים ונשארים פאסיביים ולא מעורבים. יש לנו תמיד מה להגיד על מה שמתרחש שם בחוץ, בכלל, ואצל האחר בפרט, כאילו לנו אין כל חלק במציאות המתחוללת לנגד עינינו.
 
אנו מוצאים אלף ואחת סיבות ותירוצים למה כדאי לנו להמשיך ולשבת ולהתבונן מהצד בחיים כסרט.
 
רובנו נמנעים מלקום ולנוע קדימה כי אנו תלויים בתוצאות. אנו מבקשים שיבטיחו לנו מראש בשורה התחתונה - ניצחון מוחץ, ואם לא, אז בשביל מה בכלל להתאמץ.

תרגול קבוע של יוגה-צחוק מאתגר אותך להיות שחקן פעיל במגרש החיים. ביוגה-צחוק אתה מבין שרק שחקן יכול להשפיע בפועל על מציאות המשחק ואף לשנות את מהלכיו.
 
בתרגול של יוגה-צחוק אנו מפרגנים לעצמנו על עצם ההסכמה לשחק. מעריכים את עצמנו על הדרך. עצם העשייה והפעילות ראויה לשבח ולמשוב חיובי, העשייה סוללת בקלילות את הדרך והתוצאות של המשחק האקטיבי לא מאחרות לבוא. במרבית המקרים התוצאות מפתיעות אותנו לטובה.

שאלת המיליון - אבל למה זה תמיד קורה לי?

מי מאיתנו לא חווה אכזבה, פגיעה, תסכול? אנחנו כועסים על משהו שקרה לנו ואז מתפרצים על כל מי שנקרה בדרכנו, הורסים ורומסים את עצמנו או את האחר. כמעט כולנו חווים רגעים בהם אנו מרגישים קורבן של אחרים או של המציאות. אנו נשאבים לתוך מערבולת של רגשות ולא פעם חשים שאין דרך מוצא.
 
במצבים האלה תמיד נוכל לבחור את מי להאשים. לעיתים אנו מאשימים ומלקים את עצמנו, לפעמים אנו מפנים אצבע מאשימה כלפי האחר, או העולם כולו, ואפשר להרחיק לכת ואף להאשים את האלוהים שבשמים.
 
אבל, לאן כל מסע ההאשמות הזה מקדם אותנו? כיצד זה משנה את המצב בו אנו מצויים?

בתרגול של יוגה-צחוק אנו מטפלים במחשבות ובתחושות שליליות בדרך יעילה ואפקטיבית. תרגול של יוגה-צחוק מאפשר ביטוי אסרטיבי יעיל ובטוח של כעס ואגרסיות ומאפשר לעצור את כדור השלג הזה בו במקום.
 
תרגול של יוגה-צחוק מאפשר לנו לקחת אחריות מלאה על חיינו ולנהל את המשחק עם גישה חיובית ומעצימה! כשאנו הופכים להיות חלק פעיל במשחק חיינו, אנו יודעים שאנו מחוייבים לעשות הכל כדי לשנות את המצב שלנו לטובה.
 
אתגרי החיים לא משתנים אבל ביוגה-צחוק אנו משנים את אופן ההתייחסות שלנו אל אותם מצבים. אנו מתמירים את הגישה שלנו ביחס לבעיה. מקבלים אותה בפרופורציות, לומדים להבחין בין אי-נוחות ל"בעיה רצינית". אך בעיקר מתחברים למשאבים הפנימיים שלנו כך שאנו מגיעים עם כוחות מחודשים להתמודד עם כל מה שקורה לנו.
 
הרגשות הקשים מתמוססים ביוגה צחוק ומפנים מקום לשביעות רצון, סיפוק וגאווה.

מה יותר מפחיד במשחק החיים? הכישלון או ההצלחה?

אני בטח לא מחדשת לכם, כי כבר נאמר על ידי חכמים ממני, שרובנו למעשה מפחדים מההצלחה ולא מהכישלון. הפחד חי וקיים בתוך כל אדם. רק שלעיתים הוא עלול לשתק אותנו, ואז נמציא סיפורי אלף לילה ולילה למה אנחנו לא עושים את שאנו מבקשים לעשות בחיינו על מנת להרגיש טוב עם עצמנו, עם מעשה ידינו ועם הסביבה.
 
מכירים את המשפטים השגורים בפי האנשים: החיים קשים, אין עבודה, המצב הכלכלי על-הפנים, אילו רק הייתי... אז ... זוהי נקודת מבט יחסית, שמעוררת תחושות שליליות. בחיים תמיד יצוצו אתגרים – השאלה איך נתייחס אליהם.

תרגול של יוגה-צחוק מאפשר לנו לשנות את נקודת המבט שלנו על החיים ולהתמודד עם האתגרים שהם מציעים לנו בדרך טובה ויעילה. תרגול של יוגה-צחוק, מאפשר להתיידד עם הפחד. ביוגה צחוק נגמרים התירוצים ויחדיו הופכים את הפחד לה-דחף (בהא הידיעה!) שיוביל אותנו לממש את כל התשוקות והמאוויים.
 
תרגול של יוגה-צחוק מלמד אותנו לחבק את הכישלון באהבה. להתייחס לכישלון כמורה דרך. להבין שכישלון זו בסך הכל תוצאה שונה ממה שציפינו ושתמיד יש הזדמנות נוספת. ביוגה צחוק אנו לומדים ליהנות מההצלחות הקטנות והגדולות של החיים ולציין אותם בשמחה וחגיגה.

מהם הדברים החשובים בחייך באמת?

מהם האבנים הגדולות הסוללות את דרכך בחיים? אהבה? שמחה? צחוק? נתינה לזולת? יש כל כך הרבה איכויות שאנו מדברים עליהם בערגה וגעגועים. ונדמה לנו שרק יחידי סגולה נועדו "לגעת באושר".

תרגול של יוגה-צחוק מאפשר לחוות את הדברים החשובים בחיים, כפי שהם מוגדרים על ידיך, בפשטות ובעוצמה מדהימה ולהביא את האיכויות הללו אל תוך החיים באופן מיידי.

יש לך חלום המבקש להתגשם?

הצבת לעצמך מטרה? יעד לשנה הקרובה? לעשר שנים הבאות? רוצה באמת להגשים אותה? כולנו רוצים שתהיה לנו אינטגריטי (יושרה פנימית), כלומר, להצהיר על המטרה, להתכוון לממש אותה ולעשות כל שביכולתנו שכך אכן יהיה.

בתרגול של יוגה-צחוק, ניתנת ההזדמנות להגיד לדוגמא, שאני רוצה יותר שמחה בחיי, להתכוון לכך באמת, ולעשות בפועל כל מה שניתן כדי לחוש את אותה שמחה כבר בהווה באמצעות התרגול הגופני.
 
תרגול של יוגה-צחוק, מחזק את הביטחון העצמי והאמונה ביכולתך, מפתח את היצירתיות ואת יכולת המימוש וההגשמה, מאפשר לך לבטא את עצמך בצורה בהירה ויעילה ולהגיע בקלילות ובחיוך אל המטרה המיוחלת.

ביחד או לחוד? מה יותר כדאי?

כל אחד מאיתנו ניכס תדמית איתה הוא מתנהל בעולם, תדמית החכם, המצליחנית, הליצן של החבר'ה, מסכות אלו משרתות אותנו נאמנה אך גם מרחיקות אותנו מהאני האמיתי, מהאותנטיות, מהספונטאניות, מהיכולת לזרום בחיים בקלילות. רבים נעים על הרצף שבין הקצוות, מצד אחד תחושת עליונות על האחר, או תחושת נחיתות ביחס אליו.

תרגול של יוגה-צחוק מאפשר לנו להיפרד לשלום מהמסכות ולנוח אל תוך מי שאנחנו באמת, מבלי הצורך להרשים את האחר, להרגיש עליונות או נחיתות, ביוגה צחוק אנו נפגשים עם האחר בגובה העיניים תוך שיתוף פעולה, פרגון ותמיכה. תרגול של יוגה צחוק, עובד על עיקרון ה – Win – Win, כולנו מנצחים, תוך שיתוף פעולה הוגן והולם שמתאים לצרכים של שני הצדדים.

האם ניתן להפוך את העולם למקום טוב יותר עבורי?

כולנו שייכים למעגלי השפעה. במעגל המשפחתי, הקהילתי והארגוני. לכולנו השפעה על הסביבה שלנו. אדם עצוב ומדוכא משרה אווירת נכאים, אדם שמח ומאושר מדביק אחרים.
  • תרגול של יוגה-צחוק מאפשר לנו להשפיע באופן חיובי על הסביבה שלנו ולייצר בה יותר שמחת חיים וכתוצאה מכך גם לשמור על בריאות הגוף והנפש שלנו ושל האהובים עלינו.
     
  • עולם מאוזן בנוי מאנשים שנהנים גם מהנתינה וגם מהקבלה. תרגול של יוגה-צחוק מבוסס על קבלה לעצמנו ונתינה לאחר.
     
  • כולנו אנשי חזון שרוצים להביא לעצמנו ולעולם כולו שקט ושפע של כל טוב, תרגול של יוגה-צחוק מבוסס על ערכים של שוויון, שלום, אחווה, אהבה, שמחה וחמלה.
     
  • תרגול של יוגה-צחוק מאפשר להביא איכויות אלו אל תוך חיינו בהווה לגשר בין פערים, להמיס מחסומים ולחבר בין הלבבות.

שיהיה לכם בהצחקה,
נילי דור האלה