היום: שבת 20 אפריל 2024
הפורטל הישראלי
להתפתחות אישית ועסקית

כל היתרונות של השקעות נדל''ן בפורטוגל

אם הצלחתם לחסוך הון מסוים ואתם רוצים להשקיע אותו ולהמשיך לישון טוב בלילה, יש לנו הצעה שלא תוכלו לסרב לה! כאן נסביר על כל היתרונות של השקעות נדל''ן בפורטוגל.

למה בכלל להשקיע בנדל''ן?

רוב מי שמצליח לחסוך כסף, מוצא את עצמו מבולבל פתאום. פתאום עולות שאלות לגבי האפשרויות הרבות של מה אפשר לעשות עם הכסף הזה, כדי שהוא ימשיך להכניס עוד יותר כסף ועם מינימום סיכון להפסד שלו. ובכן, כבר לפני הרבה מאוד שנים התחיל להיות ברור, שהשקעות בנדל''ן הן ההשקעות הבטוחות והמניבות ביותר. זאת, מפני שתמיד יש ביקוש לנדל''ן ולכן הוא מניב וכמובן – הנכס נשאר בבעלותנו, עד שנחליט אחרת. בנוסף, היות שהעקך של נדלן עולה באופן עקבי, גם אם נחליט על מכירה, רוב הסיכויים, שנמכור את הנכס ברווח משמעותי.

מניעים להשקעה בנדל''ן בחו"ל

אחת הסיבות שמובילות רבים בכלל לחשוב על השקעות נדל''ן בפורטוגל, או בכל מדינה אחרת שהיא לא ישראל, היא המיסים הגבוהים המוטלים על המשקיעים בנדל''ן בארץ והקשיים המוערמים עליהם. הכוונה היא לכך, שמי שרוצה לרכוש נכס נוסף, צריך הון ראשוני גדול יותר לקבלת משכנתה ממי שמבקש אותה לרכישת נכס ראשון. וכמובן, אי אפשר להתעלם ממסי השבח והרכישה הגבוהים מאוד בישראל ביחס למדינות רבות אחרות בעולם.

להיות רחוק ולהרגיש קרוב

מבין הבוחרים להשקיע בנדל''ן בחו"ל, הרוב המכריע בוחר לעשות זאת בארצות אירופה. אחת הסיבות העיקריות לכך היא, שזוהי היבשת הקרובה אלינו ביותר ולכן, גם אם רוצים להגיע, לראות את הנכס ואפילו ליהנות משהייה קצרה בו, זה הרבה יותר קל, הרבה יותר זמין והרבה יותר זול מאשר בהשקעה בארצות הברית לדוגמה.
יחד עם זאת חשוב לזכור, שבעוד שהשפה הרשמית של פורטוגל היא פורטוגזית, כמעט חצי מהאוכלוסייה שלה דוברת אנגלית וכמעט רבע מהאוכלוסייה דוברת גם שפות נוספות.

המחיר והתשואה

כמו בכל השקעה, גם המטרה של השקעות נדל''ן בפורטוגל היא לאפשר למשקיעים להשקיע מינימום כסף וליהנות ממקסימום תשואה. לכן חשוב לציין, שהמחירים של נדל''ן בפורטוגל נחשבים לנמוכים גם ביחס לשאר מדינות אירופה והיות שמדובר על מדינה מפותחת עם אוכלוסייה מקומית גדולה, הביקוש לדירות להשכרה הוא גדול וכך קל יחסית להחזיר את ההשקעה ולהתחיל ליהנות מהרווחים.

היציבות

יתרון חשוב נוסף של פורטוגל הוא ההשתייכות שלה לאיחוד האירופי. השתייכות זו באה לידי ביטוי בכך, שמדובר על מדינה בעלת כלכלה יציבה, שמאפשרת לתושביה להרגיש בטוחים כשהם חותמים על חוזה שכירות.
חשוב לציין, שהיציבות הכלכלית של פורטוגל לא תמיד הייתה כזו ולמעשה, פורטוגל נמנתה עם המדינות שסבלו הכי הרבה מהמשבר הכלכלי שספגה אירופה בשנת 2009. המשמעות היא, שהמחירים של נדל''ן בפורטוגל צנחו, ולמרות ההתאוששות שלה, הישראלים עדיין יכולים ליהנות מהשקעה מניבה בנדל''ן תמורת סכומים נמוכים יחסית.