היום: יום שישי 29 מרץ 2024
הפורטל הישראלי
להתפתחות אישית ועסקית

מה אתה באמת רוצה?

 
מה אתה באמת רוצה?
/ מאת: ערן שטרן
 
לכולנו יש יעדים בחיים. לכולנו ישנם דברים שהיינו רוצים להשיג בחיינו.

על פי מה, לדעתכם, מציב לעצמו האדם הממוצע את היעדים שלו?

אם תחקרו זאת לעומק, תראו שהאדם הממוצע מציב לעצמו יעדים על פי מה שהוא חושב שהוא מסוגל להשיג. ולמה הוא עושה זאת?

האדם הממוצע מציב לעצמו יעדים על פי מה שהוא חושב שהוא מסוגל להשיג, פשוט כי זה אומר שהוא הולך "על בטוח". ואנו מעדיפים ללכת על בטוח. להמשיך עם המוכר.

נשמע לכם מוכר?

כמה פעמים רציתם להשיג משהו באמת גדול, וככל שהמשכתם לחשוב על כך, התחילו להתעורר בכם הפחדים והספקות לגבי היעד. ומה עשיתם? הנמכתם את היעד. העדפתם ללכת על בטוח.

מה שקורה בתהליך הזה הוא שכאשר אני מגדיר לעצמי יעד גבוה ולא מוכר נוצר פער בין היכן שאני נמצא והיכן שאני רוצה. ובפער הזה, נוצר מתח. וישנן שתי פרשנויות אפשריות למתח הזה. הפרשנות הנפוצה הוא המתח הרגשי, אני נמצא כאן, ורוצה להגיע לכאן. ואני לא יודע איך. והמתח הרגשי שנוצר הוא לא נעים. וכדי להפסיק את המתח הרגשי הזה, מה עושים רוב האנשים? נכון... הם מורידים את היעד, הם מתפשרים על מה שהם חושבים שהם יכולים.

אבל, ישנו פער בין מה שאני חושב שאני יכול - היעד הבטוח - לבין מה שאני באמת רוצה. אלו הם הרצונות שלנו - החלומות, הפנטזיות שמרגשים אותנו. אין שום דבר מרגש ביעד שהוא מוכר ובטוח.

אל תסתפקו במוכר ובבטוח. אם תעשו זאת, אתם דנים את עצמכם לחיים של בינוניות וחוסר הגשמה. עליכם להבין שהפוטנציאל שלכם הוא אינסופי, אתם יכולים לעשות דברים הרבה יותר גדולים ממה שאתם בכלל מדמיינים לעצמכם. הציבו לעצמכם יעדים גדולים, מרגשים ומסעירים.

שאלו את עצמכם - מה אני באמת, אבל באמת רוצה?

אחת השאלות שאני נשאל רבות היא - כיצד אני אדע מה אני רוצה? והשאלה הזו מעלה נקודה מעניינת.

בסמינר משיגי היעדים העוצמתי שלנו, אנו נותנים לאנשים תרגיל מסויים שבו הם צריכים לשבת ולכתוב מה הם באמת רוצים בחיים שלהם. מעניין לראות שלרוב האנשים (ללא קשר לגילם - יש לנו משתתפים מגילאי 16-17 ואפילו עד גיל 70...) לרוב האנשים זוהי הפעם הראשונה בחייהם שהם יושבים לחשוב ולכתוב - מה אני רוצה בחיים שלי? אחרי שהם עושים את התרגיל הזה, הם מקבלים בהירות רבה לגבי היעדים הנכונים בחייהם.

אם קשה לכם לדעת מה אתם באמת רוצים, דרך טובה לברר את זה היא להסתכל על מה שאתם לא רוצים.

יש לכם תלונות מסויימות? קחו דף וערכו רשימה של כל התלונות שלכם. רשמו על דף את כל הדברים שאתם לא רוצים בחיים שלכם. את כל רשימת התלונות שלכם...

ואחרי שסיימתם לרשום את כל התלונות שלכם, העבירו קו על הדף ורשמו מול כל תלונה - מה אני כן רוצה. דרך התרגיל הזה תוכלו לברר לעצמכם מה הם בדברים שאתם כן רוצים בחיים שלכם.

חשוב להמשיך את התהליך ולבחון מהו הדבר המרכזי הכי חשוב עבורכם ברשימה שיצרתם ובו להתמקד. מהו הדבר הזה, היעד הנועז, הדבר שאם תעשו אותו תרגישו הכי נפלא שאפשר?

זהו שלב חשוב ומשמעותי. השלב הבא הוא כמובן, להתחיל ולפעול, צעד אחר צעד לכיוון היעד שלכם. ועל כך תוכלו לקרוא במאמר קודם שלי "כל מסע מתחיל בצעד אחד".