היום: יום חמישי 25 אפריל 2024
הפורטל הישראלי
להתפתחות אישית ועסקית

מה צריך לדעת בשביל לקנות נדל''ן בפורטוגל?

רוצים לרכוש נדל''ן בפורטוגל לצורך השקעה? אם כן, חשוב שתקראו את המאמר הזה! כאן נסביר על כל מה שצריך לדעת רכישת נדל''ן להשקעה בפורטוגל!

קצת רקע

לפני שמחליטים להשקיע בנדל''ן במדינה מסוימת, חשוב להכיר אותה מעט ולכן נתחיל במתן רקע כללי על פורטוגל. אם כן, פורטוגל היא מדינה דמוקרטית ומפותחת, שנמצאת בדרום מערב אירופה. למרות שהשפה הרשמית בפורטוגל היא פורטוגזית, מרבית האוכלוסייה בה דוברת גם אנגלית ברמה גבוהה.

איפה כדאי להשקיע?

אמנם פורטוגל היא מדינה גדולה, בעיקר בהשוואה לישראל, ויש בה אפשרויות השקעה רבות, אבל יש שתי ערים מבוקשות במיוחד, בעיקר בזכות התשואה שההשקעות בהן מניבה. שתי ערים אלו הן ליסבון – בירת פורטוגל, ופורטו – העיר השנייה בגודלה ובחשיבותה, בין היתר, בזכות היותה עיר נמל. למרות העלויות הגבוהות יחסית של הנדל''ן בשתי ערים אלו, הביקוש למגורים בשכירות בהן מאוד גבוה, מה שמייצר את התשואה הגבוהה.

פרטים חשובים למשקיע הישראלי

לפני שנסביר על היתרון הייחודי למשקיע הישראלי חשוב לציין, שפורטוגל היא אחת המדינות הידידותיות ביותר באירופה למשקיעים זרים. הכוונה היא לכך, שרכישת נדל''ן בפורטוגל לצורך השקעה היא פחות מורכבת מבחינה ביורוקרטית, בהשוואה למדינות אחרות. בנוסף, המשקיעים הישראליים יכולים ליהנות מהסכמי המס בין ישראל לפורטוגל שמשמעותם היא, שהמשקיעים הישראליים יכולים להעביר כספים ללא מיסוי ולקזז את המס הפורטוגלי והמס הישראלי וכך ליהנות מתשלומי מס נמוכים במיוחד.

חוקי המיסוי הפורטוגליים

כמו בכל מדינה, גם לפורטוגל יש חוקי מיסוי משלה ומי שמעוניין בהשקעות נדל''ן בפורטוגל חייב להכיר אותם:
- מס העברה – רלוונטי רק עבור מי שרוכש נכס יד שנייה והוא בגין העברת הבעלות
- מס בעלות – מוטל על בעלי נכסים
- מס בולים – דומה למס הרכישה
- מס הכנסה – במידה והנכס נועד להשקעה, יוטל על בעליו מס בגין ההכנסות מהשכירות
חשוב להבין, שלצד עלות הנכס עצמו, על המשקיע יוטלו מיסים בגובה של כ-8% משווי הנכס, במידה והנכס הוא מיד שנייה. כמו כן, הערכה זו לא כוללת את מס ההכנסה.

אם בחוקים עסקינן

אם כבר התחלנו לעסוק בחוקים, כדאי שגם נעמיק בהם מעט. אם כן, היות שהתוכנית היא להשקיע במדינה אחרת, יש לקחת בחשבון את החוקים המקומיים, השונים מאלו הישראליים. היות שכך, מומלץ להימנע שביצוע עסקאות נדל''ן בפורטוגל ללא ליווי משפטי ויותר מכך – ליווי משפטי מקומי!

למעשה, אם אתם כבר בוחרים ליווי משפטי, חשוב שהוא לא יהיה רק מקומי, אלא גם ישראלי. הכוונה היא לכך, שמצד אחד תבחרו בליווי משפטי שמכיר היטב את החוקים המקומיים ומן הצד השני, שתוכלו לתקשר בקלות ולקבל כך תשובות לכל השאלות. כמובן, יש לבחור ליווי משפטי עם התמחות בתחום של נדל''ן בפורטוגל וחשוב לציין, שתוכלו לקבל את כל אלו מהחברה שמלווה את תהליך ההשקעה שלכם.