היום: יום חמישי 25 אפריל 2024
הפורטל הישראלי
להתפתחות אישית ועסקית

משחק משנה חיים!


משחק משנה חיים! / מאת: ערן שטרן

מתי בפעם האחרונה שיחקתם? זוכרים כשהיינו ילדים והיינו משחקים? 
כמבוגרים, משום מה, אנו נוטים לשחק פחות.

יש משהו מאד חזק ועוצמתי במשחק, המשחק ממחיש לנו בצורה חוויתית דברים שבמציאות לעיתים יהיה לנו קשה יותר לחוות
או ללמוד. אחת החוויות החזקות בחיי, קרתה תוך כדי משחק
ה- 
CASHFLOW.

לפני מספר שנים, "נפל" לידי הספר "אבא עשיר, אבא עני" של רוברט קיוסאקי. כאשר קראתי אותו הבנתי שיש כאן משהו חדש שלא הכרתי קודם. היום אני מבין, שכאשר אנו נחשפים לסוג חדש של מידע, הנטייה הטבעית שלנו היא לבחון האם הוא "מתאים". כלומר, האם הוא מתאים לאמונות ולתפיסות הקיימות שלנו. אם הוא מתאים, באופן טבעי "נקבל" את המידע החדש. ואם לא? במקרה שהמידע החדש אינו מתאים, רוב האנשים ידחו את המידע החדש.

תהליך דומה אני עברתי כאשר קראתי את הספר. מצד אחד, הרעיונות שהופיעו בו לא תאמו בכלל את מערכת האמונות והתפיסות שלי באותה העת, אבל מצד שני, ולמרות הנטייה הטבעית לדחות את המידע החדש הזה, משהו בי אמר לי כי אני צריך להמשיך ולהעמיק כאן.

ואז נחשפתי למשחק.
חבר טוב סיפר לי שישנו משחק המבוסס על הספר, הממחיש בצורה חוויתית את העקרונות המוסברים בו. המשחק אותו פיתח רוברט קיוסאקי מוזכר בספרו "אבא עשיר אבא עני" מספר פעמים.

הגעתי למשחק עם ויקי אשתי, ובערב הזה, בו שיחקנו שנינו מספר שעות במשחק
ה-CASHFLOW, חיינו החלו להשתנות.

אני מדמה את כמות "האסימונים שנפלו" לנו במשחק הזה לאסימונים הנופלים ברעש גדול מתוך מכונות ה-Slot Machine בקזינו... הרבה מהתפיסות והאמונות שניהלו אותנו במשך רוב חיינו, הועמדו למבחן. הבנו שישנן דרכים נוספות לחיות.
אפשרויות נוספות, שמעולם לא נחשפנו אליהם ואף פעם לא למדנו עליהן.

השתנו לנו תפיסות בנוגע לנכסים וההתחייבויות הפיננסיות בחיינו, מה באמת מקנה לנו בטחון כלכלי (רמז: זה לא מקום העבודה), האם אנו יכולים לישון בשקט ולסמוך על הפנסייה שלנו (רמז נוסף: ממש לא!). ובעיקר הבנו את חשיבות ההשכלה. אבל לא ההשכלה הרגילה שאנו רוכשים בביה"ס ובאוניברסיטה. זו השכלה חשובה אך אינה מספיקה. את ההשכלה הפיננסית לא מלמדים לצערי בבתי הספר, לא בתואר ראשון ואף לא בתואר שני (עברתי את כל המסלול בעצמי – לא לימדו אותי השכלה פיננסית).

משהבנו את חשיבות ההשכלה הפיננסית, התחלנו להיות תלמידים שקדניים בתחום. המשחק היווה מבחינתנו את אחד הכלים המשמעותיים בתהליך הלמידה. אני רכשתי את המשחק עוד כשהיה בגרסתו האנגלית בלבד,
ושיחקנו בו עשרות פעמים. בכל פעם למדנו משהו חדש.

אך לשחק זה לא מספיק! חשוב גם להגיע ליישום.

ואז התחלנו גם לעשות. ולפעול. והתהליך הזה הוביל אותנו לרמה חדשה בחיינו. כחלק מהתהליך, עזבתי את עבודתי "הבטוחה" באינטל, לאחר 9 שנים. והקמתי חברה משלי – "יוצא מהכלל" העוסקת באימון אנשים ועסקים ליצירת פריצות דרך בתוצאות שלהם. אני עוסק במה שאני אוהב לעשות וגם התמורה הכלכלית היא אחרת.

אין לי ספק – כל זה לא היה קורה אם לא היינו מתנסים
במשחק ה-CASHFLOW – משחק משנה חיים!



אני שמח לבשר על שיתוף פעולה ייחודי שלי ושל "יוצא מהכלל" עם חברת
Rich Dad Israel וגדעון ג'ייקוב העומד בראשה. גדעון הינו הזכיין של רוברט קיוסאקי בישראל, והוא אחראי לתרגומו לעברית ולהפיכת המשחק נגיש וזמין לכולם.
 
ביחד פיתחנו סדנה ייחודית הממחישה דרך התנסות חוויתית במשחק ה-CashFlow את העקרונות עליהם מדבר קיוסאקי.
 
פרטים נוספים באתר יוצא מהכלל: מה קורה כש"אבא עשיר" פוגש את "הסוד"?

משחק Cashflow