היום: יום שישי 19 אפריל 2024
הפורטל הישראלי
להתפתחות אישית ועסקית

שילוח בינלאומי ליזמים

נפש יוזמת

יש אנשים, שכבר מינקותם הם היו טיפוסים יוזמים וסביר להניח, שכך גם אמרו להם לאורך כל ילדותם ושנות התבגרותם. אנשים אלו, אם לא איבדו את התעוזה שלהם בדרך, ודאי יחפשו את הדרכים לבטא את כושר היזמות שלהם ויהפכו לבעלי עסקים פורצי דרך. אם התעוזה מגיעה ביחד עם תבונה ועם כישורים עסקיים, הרי שהדרך לעסק מצליח פתוחה לפניהם לרווחה.

לא על הרעיון לבדו

אחד החלקים החשובים ביותר בפתיחת עסק מצליח הוא הרעיון שעומד מאחוריו. ככל שחולפות השנים, כך אוכלוסיית העולם מחפשת אחר קדמה ולעתים קרובות גם טכנולוגיה. אבל יחד עם זאת, לעתים כל מה שצריך זה רק להביא רעיון מקורי של מישהו אחר ממדינה אחת בעולם למדינות אחרות וכך להצליח ובגדול. כל מה שצריך בשביל זה, זה רק למצוא את המוצר הנכון, לשלח אותו נכון ולשווק אותו נכון.

יוזמה פורצת דרך

כדי לייבא או לייצא מוצר כלשהו, יש לבצע הובלה בינלאומית באופן שוטף ולשם כך חשוב להכיר את התחום ולהבין אותו היטב. אמנם לא מדובר על תחום חדשני, שהרי שילוחים בינלאומיים התבצעו כבר מלפני שנים רבות. יחד עם זאת, התחום של שילוח בינלאומי הולך ומתפתח וגם נהיה מורכב יותר, ממש כשם שהוא הופך להיות נחלת הכלל וכל אחד יכול להשתמש בשירות זה לצרכים שונים ואף פרטיים כדוגמת רילוקיישן.

התהליך הראשוני

לאחר בחירת המוצר הרצוי לשילוח, יש לבחור את מדינת המוצא או את מדינת היעד, או את שתיהן. בהתאם למדינת המוצא ומדינת היעד, יש לבחור את אופן השילוח. הכוונה היא לכך, שלעתים יש אפשרות לבצע את השילוח דרך היבשה, אך לעתים קרובות הרבה יותר האפשרות היא רק דרך האוויר או דרך הים. 

ההבדלים בין הדרכים

בין הים לבין האוויר יש הבדלים משמעותיים, ובעיקר למי שרוצה לבצע שילוחים באופן תדיר. היות שמדובר על שילוח של כמויות גדולות, מומלץ לרוב לבצע את השילוח דרך הים מפני שהעלויות עבור נפחים גדולים באנייה נמוכות יותר מאשר עבור נפחים גדולים במטוס. כמו כן, במידה ומדובר על ייצוא או ייבוא של תרופות, חומרים כימיים, פריטים בעלי משקל גבוה או צורה מיוחדת, ניתן לשלח אותם דרך הים בלבד.
יחד עם זאת, אם אתם זקוקים לשילוח קטן וחד פעמי, של דוגמיות לדוגמה, בהחלט יתכן שישתלם לכם יותר לבצע את השילוח דרך האוויר והיתרון הגדול הוא בזמן ההובלה, שבאוויר הוא קצר יותר באופן משמעותי.

מה חשוב לדעת על הובלה ימית?

אחד הדברים, אליהם צריך לתת את הדעת מראש לגבי שילוח בינלאומי דרך הים הוא נמל המוצא ונמל היעד. לדוגמה, אם אתם רוצים לבצע משלוח לארצות הברית מישראל, יש לבדוק מאיזה נמל יוצא המשלוח שלכם ולאיזה נמל הוא יגיע בארצות הברית. היות שארצות הברית היא גדולה ויש בה נמלים שונים, שיכולים להיות מאוד רחוקים או מאוד קרובים אל המקום, אליו תרצו שהמשלוח יגיע בסופו של דבר, חשוב לבחור מראש את הנמל המתאים וכך לקצר את הדרך היבשתית בתוך ארצות הברית עצמה ולייעל את תהליך השילוח כולו.

הטיפ המושלם לתחילת הדרך

אם אתם נמצאים בשלב היזמות והבדיקה, חשוב להתייעץ עם אנשי המקצוע הרלוונטיים. כמו כן, ניתן ואף מומלץ להשתמש בשירותיה של חברת שילוח בינלאומי שתספק לכם את כל המידע והליווי הנחוצים לכם כדי להקים מיזם חדש של ייבוא וייצוא בעיקר בהתחלה, אבל גם בהמשך.