היום: יום שישי 29 מרץ 2024
הפורטל הישראלי
להתפתחות אישית ועסקית

שינה טובה משפרת איכות חיים

מהי בכלל שינה טובה ולמה היא חשובה כל כך?

שינה טובה היא הדרך של הגוף לנוח לאחר יום מתיש ולאגור כוחות לקראת יום חדש. היא גם הדרך של הנפש לעבד את אירועי היום שעבר. השינה היא צורך קיומי לא פחות מאשר מזון, נוזלים או אוויר לנשימה ולכן חשוב לאפשר לגוף את המנוחה הדרושה לו.

ההשפעה על איכות החיים

ההשפעה של שינה טובה על איכות החיים באה לידי ביטוי בעיקר בכל מה שקשור למצב הרוח. במהלך שינה טובה ואיכותית, מופרשים בגוף הורמונים שאחראיים על מצב רוח טוב ואצל תינוקות, ילדים ומתבגרים גם על הגדילה. נסו להיזכר בפעם האחרונה, בה ישנתם ממש טוב בלילה והשוו את היום למחרת ליום אחרי לילה, במהלכו ישנתם שינה לא טובה. האם אתם שמים לב להבדלים ביכולת לשמוח, להתרכז ולהתנהל ביעילות? זוהי ההשפעה העיקרית של שינה טובה על איכות החיים!

שיפור איכות השינה

במרבית המקרים, שינה טובה או לא טובה איננה גזירת גורל, אלא בחירה. כלומר, ישנן דרכים, באמצעותן ניתן לשפר את איכות השינה באופן משמעותי וכך ליהנות בכל יום מחדש מאיכות חיים גבוהה יותר. אחת הדרכים הפשוטות היא כיבוי האורות, ובעיקר המרקעים המרצדים. בנוסף, שינה במיטה איכותית כמו מיטה מתכווננת יכולה לשפר את איכות השינה גם כן באופן מיידי.

מה הקשר למיטה מתכווננת?

מיטות מתכווננות הן דרך מצוינת לשפר את איכות השינה לאורך זמן מפני שבעזרת המנגנון הייחודי של מיטה מתכווננת ניתן לשלוט בתנוחת השינה בקלות וכך להגיע אל התנוחה האופטימלית לשינה טובה. חשוב להבין, שלתנוחת השינה יש חלק משמעותי באיכות השינה מפני שככל שהתנוחה נכונה יותר, כך קל יותר להירדם ולשמור על שינה רציפה לאורך הלילה.

איכות חיים ולא רק בשינה

מלבד היתרונות של מיטות מתכוננות מבחינת איכות השינה, יש להן השפעה גם על איכות החיים לאורך היום. לדוגמה, אם אתם נוהגים לצפות בטלוויזיה, לקרוא ספר, לעבוד עם המחשב הנייד וכך הלאה, במיטה שלכם, ודאי תשמחו מהאפשרות לעשות זאת בתנוחה נוחה במיוחד ועם תמיכה מלאה לגב שלכם.

איך זה עובד?

הדרך, בה מיטה מתכוננת יכולה להתכוונן לפי רצון השוהה בה היא באמצעות מנגנון חשמלי, המחובר לשלט אישי, שנמצא סמוך למיטה. בעזרת השלט ניתן לשנות את הזוויות של חלקי המיטה השונים. מיטות מתכווננות מחולקות בדרך כלל לשלושה חלקים: הראש והצוואר, הגב והרגליים. במידה ותרצו חלוקה ליותר חלקים, ניתן לרכוש גם כאלו, תמורת סכום גבוה יותר, כמובן.

לבני נוער

כאמור, עד לבגרות הגוף מפריש הורמוני גדילה במהלך השינה בשעות הלילה ולכן חשוב לאפשר לילדים ולמתבגרים את איכות השינה הדרושה להם, בעיקר כאשר בגילאים אלו, בני הנוער אינם נוהגים להקפיד על שעות השינה שלהם. לכן רצוי ואף מומלץ לרכוש עבורם מיטה מתכווננת ולאפשר להם להגיע אל מלוא פוטנציאל הגדילה שלהם.

איכות חיים ביחד

אם אתם זוג ואתם רוצים לשפר את איכות החיים שלכם ביחד ודאי תשמחו לגלות, שיש גם מיטות מתכווננות זוגיות, המאפשרות לשני בני הזוג לישון טוב יותר בכל לילה, כאשר כל אחד מבני הזוג איננו תלוי בשני. כלומר, לכל צד במיטה יש מנגנון חשמלי משלו וכך, אם אחד מבני הזוג רוצה להרים חלק מסוים במיטה, אין לכך השפעה על הצד השני וכל אחד יכול לבחור לעצמו את התנוחה המתאימה לו ביותר.