היום: יום ראשון 28 אפריל 2024
הפורטל הישראלי
להתפתחות אישית ועסקית

ניהול עובדים בעזרת מערכת LMS

בית תוכנה לפיתוח מערכות ניהול למידה

אם הארגון שלכם זקוק לפיתוח של מערכת ניהול למידה, עליכם לפנות לבית תוכנה. כאן נסביר על מערכות ניהול למידה ועל תפקידו של בית תוכנה בתהליך הפיתוח שלהן.

מהי מערכת ניהול למידה?

מערכת ניהול למידה היא מערכת, שמטרתה היא לייעל את תהליכי ההדרכה והלמידה בארגונים. המערכת מאפשרת לארגונים בכל התחומים להכשיר עובדים חדשים או עובדים ותיקים במעברים בין תפקידים ואפילו לריענון של נהלים לעובדי הארגון. תהליך הלמידה מתבצע באופן ממוחשב במקום בכיתה עם מדריך וכך הוא מאפשר לכל עובד ללמוד בקצב שלו.

מי צריך מערכת ניהול למידה?

מערכות אלו, שהן רק חלק קטן ממה שעושה בית תוכנה, נועדו לשרת בעיקר ארגונים גדולים עם עובדים רבים. ארגונים אלו, שמגייסים עובדים חדשים לתפקידים שונים באופן שוטף ומקדמים את עובדיהם בתדירות גבוהה, הם אלו הזקוקים למערכת זו במיוחד.

החלק של בית התוכנה

לבית התוכנה שתבחרו לעבוד איתו כדי לפתח את המערכת שלכם יש גדול וחשוב מאוד. ראשית, יש לאפיין את התוכנה באופן ברור, מפורט ומקצועי. זאת, על מנת שעבודת הפיתוח תהיה יעילה ומהירה יותר ובסופה לא תזדקקו לשינויים גדולים. החלק השני של העבודה של בית התוכנה הוא החלק של הפיתוח עצמו, שבסופו תקבלו את התוכנה שלכם כמוצר מוגמר.

העקרון המנחה של פיתוח המערכת

העיקרון שצריך להנחות אתכם לאורך תהליך פיתוח המערכת הוא, שהיא אמורה לשרת אתכם לאורך שנים רבות ללא צורך בפיתוח נוסף ולכן עליה להתאים באופן כמה שיותר מדויק לצרכי הארגון. לדוגמה, עליה להיות מותאמת להבדלים בתהליכי הלמידה של עובדים שונים בתפקידים שונים וכמו כן, עליה להיות דינמית ונוחה לביצוע שינויים. זאת, משום שהתכנים המועברים לעובדים מתעדכנים לעתים קרובות ומן הסתם, תרצו לעדכן אותם לבד וללא צורך בפנייה לבית התוכנה על כל שינוי קטן.

כיצד תבחרו בית תוכנה?

כדי שתוכלו לעבוד באופן יעיל עם בית תוכנה ולקבל ממנו את התוצאה הרצויה לכם, עליכם לבחור אותו בתבונה ובהתאם לפרמטרים החשובים לכם. לדוגמה, יתכן שמידת הניסיון של עובדי בית התוכנה חשוב לכם ויתכן שיחסי האנוש יותר חשובים לכם או העלויות. מה שבטוח הוא, שכדאי לבחון מראש מהן הציפיות שלכם מבית התוכנה ולבצע תיאום ציפיות טרם תחילת התהליך.

לסיכום

במידה ואתם זקוקים למערכת ניהול למידה, עליכם לפנות לבית תוכנה שמתמחה בכך. כמו כן, חשוב גם לדעת, שמדובר על תהליך ארוך ולכן יש להיות סבלניים. אבל יותר מכך, חשוב להיות ברורים בשלב אפיון המערכת ולהסביר באופן מפורט מהם הצרכים שלכם ממנה. באותה המידה, כדאי שגם תהיו ברורים עם עצמכם לגבי הציפיות שלכם מהעבודה של אותו בית תוכנה שבחרתם לביצוע הפרויקט שלכם וכך תוכלו לייעל את התהליך ולעזור לו להתקדם מהר יותר עד לקבלת התוצאה הרצויה.