היום: יום שישי 19 אפריל 2024
הפורטל הישראלי
להתפתחות אישית ועסקית

הקמת עסק בטבע

היתרון הגדול של הטבע

הטבע שייך לכולם וזהו היתרון הגדול שלו. אם ניקח כדוגמה אטרקציות בצפון, הרי שרובן קשורות למרחבי הטבע המרהיבים בו וגם למקורות המים כמו לדוגמה קיאקים בצפון. כך גם לגבי אטרקציות של ספורט ימי באילת ומכוני ספא שונים בים המלח. כלומר, ניתן לקחת את הטבע, לשדרג אותו ולהרוויח ממנו כסף.

החיסרון של הטבע

לצד היתרון הגדול של הטבע יש לו גם חיסרון גדול, בעיקר לבעלי עסקים. הטבע איננו צפוי ולכן לא ניתן לדעת מראש כמה ימי עבודה יהיו לכם בשנה. לדוגמה, אם אתם רוצים לפתוח אתר קמפינג בצפון עליכם לקחת בחשבון את הימים הגשומים, אשר יביאו לכם פחות עבודה באופן משמעותי וכך גם לגבי קיאקים בצפון, אשר בימים גשומים וסוערים לא תוכלו להפעיל את העסק כמו בימים קיציים וחמימים.

מה אתם אוהבים?

האהבה לטבע היא מאוד כללית ובדרך כלל יש העדפה למשהו מסוים בטבע. לדוגמה, חובבי המים יעדיפו להקים עסק של קיאקים בצפון על פני אטרקציות בצפון מסוגים אחרים. ההבנה של מה שאתם באמת אוהבים בטבע היא חלק חשוב מאוד בבחירת העסק שתרצו להקים, מפני שחשוב מאוד להתחבר למה שאתם עושים ומציעים לקהל הרחב כדי שתוכלו לנהל את העסק באופן כזה, שימשוך לקוחות ותוכלו לחשוב על כל מה שחשוב באמת.

חשיבה עסקית

מלבד האהבה לטבע ולמה שיש לו להציע, חשוב גם לחשוב באופן עסקי כדי ליצור עסק מצליח. כלומר, חשוב לקחת בחשבון את ההוצאות הצפויות ואת הדרכים להביא לקוחות, להכיר את המתחרים שלכם ולראות כיצד העסק שלכם יכול להיות שונה ומיוחד לעומתם על מנת שהלקוחות הפוטנציאליים יבואו אליכם ולא אל המתחרים.

הוצאות מיוחדות לטבע

מרבית העסקים הקשורים לטבע נדרשים להוציא כספים נוספים מלבד ההוצאות הרגילות של כל עסק אחר, עקב הייחודיות של היותם בטבע. לדוגמה, ביטוח של ספורט ימי איננו זהה לביטוח של חנות בגדים וכמו כן, לעתים נדרש ציוד מיוחד כמו לדוגמה חליפות הצלה, סירות וכדומה לעסק של קיאקים בצפון, תחזוקה של שטח, מבנה של שירותים ומקלחות בעסק של קמפינג בצפון וכך הלאה.

עובדים

אם אתם מקימים את העסק מתוך אהבה אמתית לטבע ולאופי העסק, חשוב שגם העובדים שאתם מעסיקים יהיו שותפים לאהבה זו. זכרו, העובדים שלכם הם הנציגים שלכם כשאתם אינכם בעסק ועובדים, שאינם מתחברים באמת לאופי העסק שלכם לא יניבו את אותם הפירות כמו עובדים שאוהבים את התחום בכל  לבם.

שיווק וחשיבה כלכלית

בעלי עסקים רבים פותחים את העסקים שלהם מתוך אהבה לתחום של העסק, אך אינם יודעים כיצד לשווק אותו וכיצד לנהל את הפן הכלכלי שלו. חשוב להבין, שעסק ללא לקוחות וללא רווחים, אהוב ככל שיהיה, לא יוכל להתקיים לאורך זמן. לכן מומלץ להיעזר באנשי מקצוע כדוגמת אנשי שיווק ורואי חשבון כדי שינהלו עבורכם את מה שחשוב כל כך לעסק, אבל איננו תחום המומחיות שלכם.

על אטרקציות בצפון

חשוב להבין, שיש יותר אטרקציות בצפון מכדי שאפשר יהיה לספור אותן ולכן אם אתם בוחרים לפתוח עסק כזה, חשוב לבדוק את המתחרים עוד יותר מאשר בהקמת עסקים אחרים במקומות אחרים בארץ. כאמור, ניתן לבחור תחומים שונים של עסקים, הקשורים בטבע, אבל חשוב לשמור על ייחודיות העסק ולקדם אותה ככל שניתן.