היום: יום חמישי 25 אפריל 2024
הפורטל הישראלי
להתפתחות אישית ועסקית

זוגיות: 3 מחשבות על אהבה ופחד

 

זוגיות: 3 מחשבות על אהבה ופחד

בואו נהיה רגע מציאותיים, אהבה זה עניין מורכב. כמו הגבהים אליהם היא עולה והתהומות אליהם היא שוקעת, ככה אהבה נשארת בלתי ניתנת לחיזוי ולעולם לא מה שציפינו, הפערים כל כך גדולים שבקלות אנחנו עלולים להיכנס למעגל של פחדים.

יחד עם זאת, אם נסתכל לאהבה בלבן של העניים נוכל לנהל זוגיות מציאותית נטול פחדים שתוביל לתחושה טובה של אהבה גדולה, הנה כמה מחשבות:

היו נאמנים לעצמכם תמיד. אם אנחנו רצים שיאהבו אותנו עבור מה שאנחנו- למה להיכנס להצגות?  האוטנטיות האישית תמיד מביאה לידי ביטוי את הערכים הכי בסיסיים שלכם, כך בני הזוג יודעים בדיוק מי עומד מולם והזוגיות יכולה לפרוח יחד עם האהבה!

שאלה טובה להתחיל לבדוק עד כמה אתם אמיתיים היא: אם הייתי רואה אותי בסרט הייתי מאמין לי?

אל תאמינו לסיפורים שלכם- הפרשנות שלנו לארועי החיים ולרגשות הנלווים להם הם למעשה רק נקודת מבט אחת משלל האפשרויות למה שמתרחש באמת.  בזוגיות הפרשנות הזו יכולה להיות הרסנית או מקדמת- תלוי איזה סיפור נלווה אליה. עשו לכם נוהג קבוע ובכל מצב עצרו רגע, נסחו את הפרשנות שלכם ושימו סימן שאלה בסוף? האומנם? האם רק כך? האם תמיד? מה עוד? ככל שיהיו בידכם עוד ועוד אפשרויות תעשירו את הזוגיות בנקודות מבט חדשות והפחד יעלם.

הפסיקו לחפש מושלמות. סביר להניח כי מה שאנחנו קוראים 'רמה גבוהה' זה לא יותר מאשר מסיכה לתחושת חוסר הערך העצמי שלנו. לכן החיפוש אחר המושלם בזוגיות מחזק את הפחד מהלא נמצא.

תנסו לראות את בני הזוג ממקום של שלמות ולא מושלמות. שלמות במובן שכל אדם שלם ביכולות שלו, בייחודיות שלו, בכשרון שלו ובמה שהוא מביא לחיים וזה בסדר, אין צורך להיות מושלם! הסתכלות על מערכת היחסים הזוגית ממקום של שלמות ולא מושלמות מאפשרת מרחב פעולה הרבה יותר רחב ומפחיתה בצורה משמעותי את תחושת הפחד ממה שלא נשיג.

כדי לייצר זוגיות טובה גדושה באהבה וללא פחד עלינו להיות בעירנות למתרחש, לסיפורים שעוברים לנו בראש ולהתנהלות האישית שלנו.

שתהיה לכם זוגיות נהדרת, סנדרה

כאן מייצרים  פריצות דרך משמעותיות בזוגיות שלך