היום: שבת 20 יולי 2019
הפורטל הישראלי
להתפתחות אישית ועסקית

טקסט פרסומי – עצות מזיקות

 
טקסט פרסומי – עצות מזיקות
/ מאת: אלי שביט
 
עצה מזיקה ראשונה:

תתחילו מהמלים: "אם אתם רוצים...". הלקוח ישר מתחיל לחשוב האם הוא מעוניין בשירות (מוצר) שלכם או לא. בדרך כלל הוא מגיע למסקנה שבינתיים לא.

עצה מזיקה שנייה:
 
תקדישו יותר תשומת לב לחסרונות של הלקוח. תתחילו מהתיאור שלהם: "השיער שלכם נושר? אתם מקריחים?" ישנה אפשרות יותר כללית שיוצרת ציפייה מתוחה: "יש לכם מצב רוח טוב? בוקר נפלא?".

עצה מזיקה שלישית:

ישר תגרמו ללקוח להבין שהמוצר (שירות) שלכם הוא דבר אוניברסאלי: "המכשיר XXX – הפתרון של כל הבעיות שלכם". יש להניח שזה כולל את הבעיות הכלכליות, הבעיות שקשורות למגורים ועוד.
 
תחשבו בעצמכם איזה פיתרון כללי קיים לפתרונן של כל הבעיות של אדם פרטי. כן, בדיוק. שמעון פרס בעצמו המליץ עליו.

עצה מזיקה רביעית:
 
אם אתם רק בשלב ההרצה של העסק, אין דבר יותר חכם מהכותרת "החברה (השם שהמצאתם לה אתמול) מציגה". המחשבה על כך שאולי יש אידיוט כלשהו שעדיין לא מכיר את שמה של החברה הנפלאה שלכם לא צריכה אפילו לצוץ בתודעה שלכם.

עצה מזיקה חמישית:
 
ישנן כל כך הרבה צורות גופן! חבל לא להשתמש בכולן. המצב המושלם זה צורת גופן ייחודית לכל מילה. עדיף לבחור בצורות המקושטות.
 
אם תכתבו את מספר הטלפון ואת הכתובת שלכם בגופן שכולל המון קישוטים זה יהיה מרשים במיוחד.
 
הלקוח יזכה בכמה דקות של הנאה בזמן שהוא ינסה להבין איזו ספרה זו – 3 או 9, ואיזו אות זו - "כ" או "ב".
 
על מנת לאפשר לו הנאה מקסימאלית תכתבו את הכתובת ואת מספר הטלפון כמה שיותר בקטן. הרי אתם לא רוצים שהוא יאתר אתכם.

עצה מזיקה שישית:
 
אם אתם שולחים את הפלייר דרך פקס, רצוי שהוא יכיל תמונה של פנים של איזשהו איש נחמד. לאחר תהליך העברת הפקס דרך קווי הטלפון, הפנים הללו יהפכו לעוד יותר נחמדות ויקשטו במידה רבה את ההצעה המסחרית שלכם.

עצה מזיקה שביעית:
 
כאשר אנחנו קוראים, אנחנו "אומרים את הטקסט בתוך תוכנו". לכן, ככל שגודל הגופן גדול יותר – כך זה יהיה בקול רם יותר.
 
עם כל משפט, אפילו עם כל מלה תגדילו את גודל הגופן, תדגישו את הדברים החשובים ביותר, והיות והכול חשוב ביותר – תדגישו את הכול! תצעקו! הלקוח ייהנה מסתימת אוזניים נחמדה.
 
אם הטקסט לא נכנס לדף אחד – תשלחו שניים, שלושה. בסופו של דבר, בשביל מה ללקוח יש פקס?

עצה מזיקה שמינית:
 
העסק שלכם הוא הדבר החשוב ביותר בעולם, ומי שלא חושב ככה הוא אידיוט, אתם לא רוצים שום קשר איתו ואתם לא צריכים את הכסף שלו.
 
לכן אל תיכנסו להסברים. תשתמשו ביותר מושגים טכניים ומלים לא מובנות. תנו ללקוח לסבול מהערכה עצמית נמוכה. אף פעם אל תחשבו על הדרך להסביר לו את היעילות של המוצר (השירות) שלכם.
 
הוא חייב להבין זאת בעצמו! אם הוא לא מבין – שייקח מילון, שישאל את השכנים, את קרובי המשפחה. גם ככה אין לו מה לעשות!

עצה מזיקה תשיעית:
 
אף פעם אל תחלקו את הטקסט לפסקאות, אל תדגישו שום דבר, אל תשתמשו בסימני פיסוק ובסימנים אחרים. הטקסט שלכם חשוב עד כדי כך, שהלקוח חייב לקלוט כל מלה. תשתמשו בכמה שיותר משפטים שמתחילים מהמלה "אשר".

עצה מזיקה עשירית:

תלמדו את לקוח: "אתם בוודאי לא יודעים ש..." או "אתם בוודאי לא יודעים בשביל מה..." שיידע: מישהו חשוב מאוד הועיל בטובו להבהיר לו כמה דברים.

אני מקווה שבעזרת השימוש בעצות הללו תוכלו לפעול בצורה הנכונה.

בהצלחה!

אלי שביט - מנהל ומייסד פרוייקט הוםביז