היום: יום רביעי 01 מאי 2024
הפורטל הישראלי
להתפתחות אישית ועסקית

כך תבחרו יועץ שיווק באינטרנט!

הגעתם למסקנה שאתם צריכים יועץ שיווק באינטרנט? כאן נסביר לכם איך לבחור אחד!

מתי בכלל צריך יועץ שיווק באינטרנט?

אם יש לכם עסק, אין לכם ברירה אלא ליצור לו נוכחות באינטרנט. למה? מפני שהכל מתנהל דרך האינטרנט ואם העסק שלכם לא שם, הוא פשוט לא קיים. הבעיה היא, שיצירת נוכחות באינטרנט היא מאוד מורכבת וכדי שלא תבזבזו את זמנכם ואת כספכם לשווא, תצטרכו להיעזר באיש מקצוע מומחה בתחום לקבלת ייעוץ מקצועי ומתוך ניסיון רב כדי למקסם את התשואה מההשקעה שלכם.

מקצועיות

היות שכאמור, יצירת נוכחות אינטרנטית היא עניין מורכב, כדי לעשות זאת בהצלחה, צריך להכיר את התחום היטב ולהבין את הדקויות שלו. לדוגמה, צריך להבין את המידתיות הנדרשת בכל דרך שיווקית. כלומר, לא הייתם רוצים להרחיק לקוחות פוטנציאליים בגלל שהצפתם אותם בנוכחות שלכם, נכון? כך גם לגבי גוגל, שכשהוא רואה שימוש יתר במילות המפתח, הוא מוריד לאתר ניקוד במקום להעלות.

ניסיון מוכח

אף אחד לא באמת יודע איך האלגוריתם של גוגל עובד ויש הרבה השערות לגביו. לכן, כאשר יועץ שיווק באינטרנט אומר שיש לו ניסיון, לא כדאי לסמוך על כך בעיניים עצומות ומומלץ לבדוק זאת באופן אישי. איך עושים את זה? מבקשים שמות של עסקים אחרים שהם לקוחות של היועץ ובודקים את המיקום שלהם בגוגל ואת הפרסום שלהם ברשתות החברתיות.

יד על הדופק

מעבר לכך שאף אחד לא יודע בוודאות איך עובד האלגוריתם של גוגל, הוא גם משתנה כל הזמן ומתווספות עוד ועוד דרישות. היות שכך, על היועץ להיות מעודכן כל הזמן בשינויים והתהליכים המתקיימים בגוגל והדבר נכון גם לגבי הרשתות החברתיות השונות, שעובדות באופן מאוד דומה לזה של גוגל.

יחסי אנוש

אמנם מקצועיות היא שם המשחק כשמחפשים איש מקצוע בכל תחום שהוא והרי לא הייתם משלמים לחבר הטוב ביותר שלכם כדי שיעשה לכם את העבודה, אם הוא לא באמת יודע איך לעשות אותה. אבל אין ספק, שהרבה יותר נעים לעבוד עם איש מקצוע, שהוא גם מקצועי וגם אדיב ושירותי. וכן. בהחלט יש חיה כזו!
חלק נוסף ביחסי אנוש, לצד האדיבות, הוא החלק של הסבלנות. למה היא חשובה כל כך? מפני שגם אם יש יועץ שיווק באינטרנט שעושה את עבודת השיווק בשבילכם, חשוב שהוא יהיה סבלני מספיק בשביל לתת לכם תשובות לשאלות שלכם. לדוגמה, אם אתם לא רואים תוצאות של הקידום האורגני, זכותכם לשאול על כך את היועץ ולקבל תשובה שהיא יותר מ"זה לוקח זמן" ומן הראוי שתקבלו הסבר על כך, שגוגל סורק כל הזמן את כל האתרים והוא רוצה לבדוק ולדגום כל אתר שוב ושוב לפני שהוא מקדם או לא מקדם אותו ולכן התוצאות יכולות להיראות רק לאחר חודשים ספורים.