היום: יום רביעי 24 אפריל 2024
הפורטל הישראלי
להתפתחות אישית ועסקית

כללים וטיפים להצגת ספר חדש שכתבתם בפני קהל

 
כללים וטיפים להצגת ספר חדש שכתבתם בפני קהל
/ מאת: יניב זייד

בעולם המתוקשר והדינאמי של ימינו, כתיבת ספר טוב אינה מספיקה כדי שהספר יצליח. ללא שיווק נכון, גם הספר הטוב ביותר יישאר על המדף ולא יימכר.
 
התחרות על מדפי חנויות הספרים רבה, הספר בחנות עומד "ערום" ללא יחסי ציבור, ובעלי החנויות מתייחסים לספרים בגישה "נדל"ניסטית" – מה שלא מוכר מהר מוזז אחורה לטובת הספרים החדשים או המצליחים יותר.
 
אחת הדרכים הטובות ביותר לשיווק ספר היא שימוש בסופרים עצמם – הצגת הספר על ידי הסופר עצמו, ומפגש ישיר עם קהל הקוראים (או הקוראים הפוטנציאלים) במסגרות של הרצאות, ימי עיון, ערבי קריאה, וגם "הפנינגים" כגון שבוע הספר.

עו"ד יניב זייד, עורך דין וכלכלן, משמש כיועץ עסקי ותקשורתי וכמרצה מבוקש ועתיר ניסיון בנושא שיפור יכולות הנאום השיווק והשכנוע.
 
לאור הצלחת ספריו, "לדבר בפני קהל" ו"לדבר בפני לקוח" בהוצאת "כתר", ו"לעשות כסף באינטרנט" בהוצאת "פוקוס", מעניק לכם עו"ד זייד כללים וטיפים מניסיונו בשיווק עצמי של ספר שכתבתם, ובהצגתו בפני קהל.
  • ספרו סיפור אישי חוויתי – אחד היתרונות הגדולים של המפגש הבלתי אמצעי של הסופר עם קהל הקוראים, הוא ההיכרות עם האדם מאחורי הספר.
     
    על כן, כאשר אתם נותנים הרצאה או מקיימים שיחה על הספר, בצעו "האנשה" של עצמכם – ספרו מעט על עצמכם, כיצד הגעתם לכתוב על התחום בו אתם כותבים, ועוד.
     
    השתדלו "לתבל" את השיחה בסיפור אישי חוויתי, דוגמאות (רצוי מחיי היומיום של הקהל), בדיחות, וכו'.
     
  • שתפו את הקוראים בשיקולי ובתהליך כתיבת הספר – מרביתם המוחלט של קוראי הספרים אינם יודעים דבר וחצי דבר על תהליך הוצאת ספר ועל "מאחורי הקלעים" של תעשיית הספרים.
     
    במפגש איתם, זה הזמן לשתף אותם בפרטים פיקנטיים ומעניינים אודות שיקולי ותהליך כתיבת הספר - מה הייתה ההשראה שלכם בכתיבתו, כיצד הוחלט על סדר הפרקים ועל שם הספר, האם היו לכם חששות בנוגע להצלחת הספר, ועוד.
     
  • הסבירו לקהל את "הערך המוסף" של הספר – כל לקוח או צרכן רוצה לדעת "מה יוצא לו מזה" לפני שהוא קונה כל מוצר או שירות. גם מפגש עם קוראים פוטנציאלים לא יניב מכירה של ספרים, אלא אם תסבירו מהו "הערך המוסף" שהקוראים יקבלו מהספר.
     
    כך, למשל, הסבירו לקהל למי מיועד הספר (וכוונו את דבריכם כך שהמסקנה תהיה שהוא מיועד לכמה שיותר אנשים), מהן מטרות הספר (איזה מסר אתם רוצים להעביר לקוראים ומה אתם רוצים ללמד אותם).
     
    ואם קיימים ספרים נוספים בתחום – כיצד בידלתם את הרעיון שלכם וכתבתם את הספר על נישה ספציפית בתחום שעדיין לא נכתב עליה מספיק (או במלים אחרות, מה הייחודיות שלו).
     
  • בנו את ההסבר על הספר בצורה מסודרת ומובנית – הקוראים צריכים "לזרום" איתכם לאורך השיחה, מההתחלה ועד הסוף, ו"להתחבר לראש שלכם" (להבין את קו המחשבה שלכם).
     
    גם אם עלילת הספר ארוכה ומורכבת, תמצתו אותה במספר משפטים (כשם שעושים בכיתוב האחורי של ספר, או בפרסומת לסרט).
     
  • פזרו במהלך ההרצאה כמה שיותר כללים וטיפים לקהל – תנו לקהל דוגמאות מהספר וציטוטים ממנו שיגרו אותו וישאירו לו "טעם של עוד".
     
    קהל שיישאר בסוף השיחה איתכם עם "טעם של עוד" – יקנה מכם את הספר.

עו"ד יניב זייד – עורך דין וכלכלן, משמש כיועץ עסקי ותקשורתי וכמרצה לשיפור יכולות הנאום, השיווק והשכנוע. מחבר הספרים "לדבר בפני קהל" ו"לדבר בפני לקוח" בהוצאת "כתר".