היום: יום שלישי 16 אפריל 2024
הפורטל הישראלי
להתפתחות אישית ועסקית

כתיבת טקסטים לפרסומות באינטרנט

 
כתיבת טקסטים לפרסומות באינטרנט
/ מאת: אלי שביט
 
הטקסטים של הפרסומות באינטרנט שונים ממודעות הפרסום המודפסות בעיתונים, וזה בגלל העובדה שמבקרי האתרים לעיתים רחוקות מאוד קוראים את דפי ה-web במלואם – מילה לאחר מילה. הם קוראים אותם ברפרוף, ו"חוטפים" מלים ומשפטים בודדים.

לכן כאשר אתם כותבים טקסט עבור אחד מדפי האתר, אתם צריכים להתאים את סגנון כתיבת המודעה למאפיינים הייחודיים של הקריאה ממסך מחשב.

חשוב להבין את ההבדלים בין הטקסטים של אתרי אינטרנט לבין מודעות פרסום רגילות. בין היתר, מהם ניתן להסיק את הכללים הנ"ל המתייחסים לכתיבת פרסומות באינטרנט.

ובכן:
  1. תדגישו את מילות המפתח. בכך שתדגישו את מילות המפתח בצורה ויזואלית כלשהי אתם תמשכו את תשומת לבו של מבקר האתר שקורא את הדף ברפרוף.
     
  2. תוודאו שכותרות המשנה לא רק שנונות, אלא גם מכילות מידע. אם כותרות המשנה לא מכילות מידע, המבקרים של האתר שלכם יעזבו אותו וימצאו אתר אחר.
     
  3. תשאפו לכך שכל פסקה תשקף רעיון אחד. רעיון אחד עבור כל פסקה יעזור להעביר את המסר העיקרי בצורה מדויקת יותר. הקוראים יפספסו את כל הרעיונות הנוספים, שלא באו לידי ביטוי במלים הראשונות של הפסקה.
     
  4. במהלך כתיבת הטקסט תשתמשו בסגנון של פירמידה הפוכה. תתחילו מהמסקנות, ולאחר מכן תוסיפו את הפרטים. אם על מנת להגיע לרעיון הגדול המבקרים באתר יצטרכו "להתגבר" על פסקה שלמה, הם פשוט יוותרו על ה"מאבק".
     
    לעומת זאת, אם תכתבו את המסקנות או את היתרונות בתחילת הפסקה, זה יקל על הקורא להבין עד כמה המידע הזה מעניין אותו.
     
  5. תשתמשו בכמות מלים פי שתיים יותר קטנה (או פחות מזה) מאשר במודעה סטנדרטית. קריאה ממסך המחשב שונה לגמרי מקליטת טקסט שמודפס על גבי נייר.
     
    המחקרים מראים, שקריאה ממסך המחשב נעשית ב- 25% לאט יותר מאשר מדף נייר. בעיה נוספת היא שקריאה ממסך מחשב מעייפת את העיניים.

אלי שביט - מנהל ומייסד פרוייקט הוםביז