היום: יום שלישי 20 אוגוסט 2019
הפורטל הישראלי
להתפתחות אישית ועסקית

18 שיטות בדוקות לסייע לצמיחתו של העסק שלכם

 
18 שיטות בדוקות לסייע לצמיחתו של העסק שלכם ללא הוצאות ניכרות
/ מאת: אלי שביט
 
1. אם עדיין לא הכנתם כרטיסי ביקור ומוצרים משרדיים אחרים של החברה – תכינו אותם במיידי. כרטיס הביקור שלכם, וכן טופס או מעטפה עם לוגו של העסק שלכם יראו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם שאתם מקצוענים שמתייחסים ברצינות לעבודה.

2. תחלקו את כרטיסי הביקור שלכם בכל ההזדמנויות האפשריות. תתקשרו לקרובי משפחה ולחברים שלכם ותספרו להם על העיסוק שלכם. תבקרו אצלם ותשאירו להם ולחברים שלהם את כרטיסי הביקור שלכם.

3. תשתתפו בפגישות, כנסים וסמינריונים אשר מוקדשים לנושא בו אתם עוסקים.

בכל פעם שאתם מציגים את עצמכם, תשלפו את כרטיס הביקור שלכם. במקרה כזה גם אם אותו בן האדם שעמו אתם משוחחים ממהר ולא יכול לדבר, המידע עליכם יישאר בידיו.

אל תשכחו להתעניין בעצמכם בעיסוקם של אלה שאיתם אתם מדברים. העניין שלכם בהם יחמיא להם והם יזכרו אתכם טוב יותר.

4. תצטרפו ל-3-4 אגודות – כאלה שבהן נוכחים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. אבל תזכרו, שהמטרות שלכם יזוהו במהרה ולכן אתם תצטרכו באמת לעבוד שם וייתכן שאפילו תצטרכו להקריב חלק מהרעיונות שלכם ומזמנכם.

5. תחפשו משהו ייחודי במה שאתם עושים, ותפיצו הודעות פרסום בעיתונים המקומיים, בטלוויזיה ובכתבי העת שקהל היעד שלהם יכול להיות מעוניין בתוצרת שלכם.

עוד יותר טוב יהיה במידה ותוכלו לשלוח למקומות האלה גם תמונות טובות – לעיתים קרובות המוציאים לאור זקוקים לעיצוב איכותי.

6. תחברו מאמר אשר יתאר את ניסיונכם בתחום מסוים. תשלחו את המאמר לעיתון או לכתב עת, ואם הוא אכן יודפס, תוודאו שבתחתיתו יופיעו שמכם ומידע לגבי יצירת הקשר עמכם.

7. תעשו העתקים של כל המאמרים, וכן של מכתביהם של הלקוחות ותשתמשו בהם למטרות שיווקיות.

8. תשמרו על קשר עם ארגונים שאינם מסחריים, עם בתי ספר ועם מכללות.

9. תיצרו קשרים עם חברות אחרות שעובדות בתחום שלכם. תראו להן שאתם מעוניינים בשיתוף פעולה (אבל אפילו אל תנסו לגנוב את הלקוחות שלהם – המוניטין שלכם ייפגע).

10. תבדקו אילו תוכניות מקומיות וממשלתיות קיימות ותנסו להשתתף בהן.

11. תשלחו מכתבים לכל מי שיכול לעזור לעסק שלכם.

12. אם אתם משתמשים ברכב, תדפיסו את הלוגו של החברה שלכם ואת פרטי ההתקשרות עמה על גבי הרכב, לא משנה איפה: על החלונות, על תא המטען, על הדלתות וכו'.

13. תחלקו דוגמאות של התוצרת שלכם לכמות כמה שיותר גדולה של אנשים.

14. תציעו ייעוץ חינם ולא מחייב לאותם האנשים שיכולים להיות הלקוחות שלכם. בזמן הייעוץ אפשר לתת המלצות שיהיו מבוססות על השימוש בתוצרת שלכם.

15. תשתמשו באנשים אחרים כדי למכור את המוצר או את השירות שלכם.

תחפשו חברות דיוור שיהיו מעוניינות לכלול את המוצר שלכם בקטלוגים שלהם, מפיצים וסוכני מכירות שירצו לקחת על עצמם את הנטל של העבודה הזאת.

16. תארגנו מסיבות. תחלקו מתנות נחמדות שקשורות לעסק שלכם – זו יכולה להיות סלסלת מתנה עם המוצרים שלכם או שירות שיינתן בחינם.

17. תנצלו כל הזדמנות לפרסום בחינם. ברוב המקרים כדי להיכנס למדריכי הטלפונים כל מה שנדרש מכם זה לשלוח את המידע שלכם בזמן.

18. כדאי מאוד למקם את המידע על התוצרת שלכם באינטרנט. יחד עם זאת, לא כדאי להקים על ההתחלה אתר משלכם.

הרי בינתיים לא כל הלקוחות שלכם משתמשים במחשב, ואפילו אם הלקוח שלכם מעוניין במידע מהאתר שלכם, הוא קודם כל צריך לשמוע איפשהו על קיומו. כלומר, תצטרכו לפרסם את האתר עצמו.

ניתן להמשיך את הרשימה. הכל תלוי בדמיון ובאנרגיה שלכם.

אלי שביט - מנהל ומייסד פרוייקט הוםביז